Fòrum
:: Inici > Fòrum >

Fòrum >> Condicions de la muntanya >> Escalada Clàssica >> VAENTI-CASANOVES
Pàgina 1 de 2
Assumpte: VAENTI-CASANOVESData: 18/04/2008Autor: tarrago

Es la seguenta per areclar

a- expansio per expancio
b-fisures netes menys el tac de n 4
c-clau per clau
d-R amb anelles
e-sujerencies

Als cuatre in....sil que diuen No a tot, que els donguin

Per soposat tot inox A4-80

Per sert, als erejes ancara no an combocat la reunio, son vagus asta per aixo,uns cantamanyanas.
Mentres tant el TARRAGO-MANEL anem Treballan per la gent que way, i si no que li praguntin als que van al CABALL.
respondre       obrir nou tema

Assumpte: RE: VALENTI-CASANOVESData: 19/04/2008Autor: jordi Rubio (jordi@montanacolors.com)

David
No ens demanis mes opinions doncs ja tothom va dir la seva, i tu cas 0, pero ara més que mai veient les teves reaccions, insults i paraules mal escrites et confirmes que has perdut el control, que estàs fatal i que només busques el protagonisme publicant els teus reequipaments absurds i ara jo tinc molt clar el que fer si despres del teu seguent treball vertical transformes la identitad d´aquets mítica via. Tindré el mateix dret que tu a fer el que hem sembli.

Assumpte: RE: VAENTI-CASANOVESData: 20/04/2008Autor: rename

Amb les vies que hi han fetes caldo i aquest pavut reequipant la easy rider , la valenti,,,jo flipo.....reequipa la gesam home!!, com que no es tan coneguda oi??, no buscaràs només protagonisme???

Assumpte: RE: VAENTI-CASANOVESData: 20/04/2008Autor: antikumba

totalment d'acord fes el que et roti però amaga be la furgo...mascaxapes!!!

Assumpte: REEQUIPAMENTS: VALENTI-CASANOVES, I MÉS.Data: 21/04/2008Autor: Joanmi

Hola nois.

Perdoneu si no estic a la última ni disposo de tota la informació sobre aquest "Falcon Crest", però si que he llegit quelcom algun cop i em sap greu llegir opinions on s'arriba a l'insult i a l'amenaça.

Com sempre, sembla que siguem pocs i mal avinguts. M'entristeix i em preocupa veure que arribem a aquests extrems.

Disculpeu un cop més la meva ignorància, però opino que si el Sr. TARRAGÓ i Cia. es posen a reequipar vies, d'entrada a mi em sembla genial. És una activitat força altruista, poc valorada i reconeguda.

Si entrem a discutir si reequipa unes vies o unes altres... Suposo que reequipa les que li semblen. Sols faltaria.

Si la motivació és el reequipar una via \"mítica\"... a mi també em motivaria més reequipar una via 5 estrelles que una de desconeguda, a vosaltres no?.

Com a mínim, reequipa alguna cosa.

Som molts els que critiquem (molt sovint de forma negativa i destructiva, pot ser sense ser-ne gaire conscients del que fem), però no reequipem res.

Si el Sr. TARRAGÓ i Cia. s'equivoquen a l'hora de reequipar o creiem que \"es podria haver fet millor\", bó és fer-li saber.

Crec que en això tampoc es tanca perquè, com a mínim, ens diu EL QUE PENSA FER I AMB QUÈ (material inox., perfecte!), i ens deixa la porta oberta a opinions. Malauradament, no tothom té aquest comportament.

És possible que algú hagi donat la seva opinió i el Sr. TARRAGÓ no l'hagi tingut gaire en compte... Tot i que jo no he escalat reequipaments seus, n'he sentit a parlar. I no massa bé, és cert.

És possible que s'hagi equivocat algun cop. Jo també m'equivoco, crec que és normal que ho fem tots i amb tot. ¿Perquè no reequipant?. I si cal rearreglar quelcom, doncs en parlem, ho discutim i si convé, doncs es va hi s'arregla, no?. Hauria de ser així, raonant, tan sencill.

Doncs jo, si n'escalo alguna i no em sembla bé, li diré.

I li tornaré a dir, les vegades que calgui.

I li explicaré i li justificaré i intentaré que entengui la meva posició (i segurament la d'altres) amb la paraula i el diàleg, no insultant-lo ni menyspreant-lo ni punxant-li rodes ni rebentant furgonetes.

M'agradaria que si fos jo qui reequipés i s'equivoqués, també se'm raonés de forma educada i pacient.

Al Sr. TARRAGÓ, el que vull dir-li és que endavant, molts ànims, però que intenti tenir present el màxim d'opinions possibles, que ja sabem que no tothom pensa igual i que sempre se'ns criticarà.

Que tingui paciència amb les crítiques i intenti comprendre-les i no caigui en el parany de la desqualificació i la pèrdua de respecte.

Que si rep tantes crítiques, pot ser algunes tinguin \"una mica de raó\" i com a mínim, les hauríem d'escoltar, malgrat no hi estiguem d'acord.

Perquè abans que escaladors i alpinistes, som persones.

Pel que fa a les \"màximes\" a l'hora de reequipar, crec que tots hi estem força d'acord en:

-Expansiu per expansiu.
-Clau per clau.

Però quan sento parlar així, em sento tan tancat i d'idees i pensaments tan pobres com quan sento \"Ull per ull i dent per dent\".
Ja sé que hi haurà persones que no ho veuran així. De fet, el sencill és reequipar d'aquesta manera (així treballa el comité de la FEEC en la matèria, pel que es veu, per evitar més problemes), però pot ser no sigui la millor forma de fer-ho.

Un cop vaig sentir dir-li al Sr. Pepe PONCE que cada via és un món.

Pot ser ens trobem amb fisures que van ser reblonades (o més comunment \"burinades\") perquè no hi havia friends... I ara resulta que aquests estris entren allí a canó, com fets a mida, i fins i tot un quartgradista els col·loca còmodament. Creieu que s'hauria de reequipar amb 2 o 3 (o les que sigui, segons els reblons o espits que hi tinguéssim) xapes al lloc?, no penseu que en tot cas sobrarien?.

O en algunes reblonades de placa cada metre, ara hi entren Aliens i es pot passar amb ganxos i pot ser es podria suprimir algun rebló si reequipessim amb parabolts. Pot ser li retornaríem més \"aura\", gràcia i diversió a l'itinerari, per exemple.

I en d'altres vies, molts aperturistes de mítica solvència (PICAZOS, MAJORS...en podríem dir una pila) et comenten clàrament que si haguessin pogut, I TANT QUE HI HAGUESSIN POSAT 1 o 2 o més xapes en aquell pas o aquell llarg. I ara que el posarien (o ja l'han posat).

Eren altres temps...

Un altre exemple prou conegut: pas de la Z a l' \"Homedes\" de la N del Pedra. Via de quart grau que fa tothom amb... un pas de V+/VI-, originalment obert i protegit amb... tacs i claus?. És una sortida de reunió, amb factor 2 i pas molt \"finet\" i que es presta a les patinades (ja està prou polit). Si tiressim de claus i fustes, cada pocs mesos (si no cada poques setmanes) estaríem canviant el clau (i fent uns forats de por, cada cop més grans i fent miques la pedra), perquè allà tothom s'hi penja i tothom hi cau.

¿Tan TERRIBLE és col·locar un parabolt del 12 al lloc?. A mi em sembla de sentit comú fer-ho.

Com tampoc hem semblaria malament, per exemple, reforçar algunes fisures (o plaques) totalment pitonades (i en les que no hi entri res més) amb algun parabolt de tant en tant (cada 6, 8, 10, 15 m?), perquè quan estigui acabada de reequipar els claus estaran força bé, però després de 10 anys els ferros probablement faran pena, perquè com som tan altruistes segur que cada cordada haurà anat passant per allà arreglant constantment els claus...

De casos com aquest en tenim el cabaç ple. I després, tard o d'hora hi ha algú que acaba fent una cremallera de 2 o 3 claus (o més) i es fa mal de veritat.

Molts pensareu que \"l'escalada és l'escalada\", \"la gent hauria de saber on es fica\", \"qui no vulgui pols que no vagi a l'era\" o \"qui no tingui prou coco que l'entreni\"...

Pot ser tinguin raó.

Però també crec que la realitat és que moltes vies molt maques es deixen de fer perquè la gent cad cop som més covards i no volem matar-nos.

Tot i que reequipar com jo proposo i defenso, anant més enllà i tenint la ment el màxim d'oberta, també és molt perillós (\"Si aquell ha afegit 2 xapes i ho ha fet bé... si jo n'hi afegeixo 3, tampoc estarà tan malament, no?\") i sempre hi haurà qui dirà que n'hi ha masses xapes, i qui dirà que n'hi falten un grapat... (a l'altre costat, ja sabeu que hi ha qui opina que totes les vies haurien de tenir xapes cada metre i mig, perquè cada 2 és massa i \"pilles\" per arribar-hi i \"et fas mal\", però sol ser gent que fa poc que escala...).

Un exemple de via realment ben reequipada, és la \"Directa Madier\" a la cara S de l'Agulla Dibona (VI+, 450 m), als Ecrins.
Preciosa, us la recomano.
La via original tenia zero expansions (també és veritat que al llarg clau de la fissura, sembla ser que abans hi havia una llastra a dins que va caura i ara \"pica\" més el pas) i ara té les R,s equipades i els llargs reforçats amb una mitja de... 1 parabolt per llarg!.
Hi haurà puristes (és bó també que n'hi hagi) que estaran en contra, però si la via no s'hagués reequipat així, molt probablement, a hores d'ara els grups de rescat n'hi haurien afegit molts més per treure a la gent d'allí i el cementiri tindria unes quantes creus més.

Humilment,

Joan Miquel.

Assumpte: RE: REEQUIPAMENTS: VALENTI-CASANOVES, I MÉS.Data: 21/04/2008Autor: Tranki

David,

En quant a la REUNIÓ que els "erejes" i "vagos" i "cantamañanes" no hem convocat, et remeto a les TEVES declaracions i resposta que tots podem trobar en aquest fòrum al tema "Reequipament Valentin i Anglada Cerdà ":

"En quan a l'anglada cerdà, de moment es queda parat el tema, mentres els aperturistes no aprovin la actuació" .

La nostra resposta inmediata va ser que si l'expressió "de moment" implicava la reunió o el reequipament de la via...NO HI HA CAP RESPOSTA TEVA POSTERIOR referint-se a això.

Ho podeu trobar a:

http://www.feec.org/forum/forum.php?accio=llegir&IdMissatge=14216&IdGrup=8&inici=90

Després del tancament ANGLADA CERDÀ no es va convocar la reunió perquè el principal implicat TU es va escaquejar dient que en cerdà t'havia retirat un permís ( es pot llegir al mateix fòrum) que mai et va donar.

A partir d'aqui se't va oferir que quan vulguessis feiem un debat sobre el tema. Darrerament ( consta també en el fòrum de la Feec), se't va oferir de fer un debat ( posant un local a la disposició del "col.lectiu" i la teva reacció va ser el silenci acompanyat de les paraules absurdes i de mofa de certa persona ( no tu).

T'agrairé que no MANIPULIS la informació, que et guardis els insults per a la taberna i que siguis una mica més reflexiu abans d'abocar tanta incoherència, de manipular o de mentir sobre el que no ha estat i el que ha estat. OK??.

Igualment et pregaria que usis algun corrector de català o de castellà ( són gratuïts a la xarxa) Tots fem faltes i més si escribimn ràpid (aqui importa més el missatge que com s'escriu...) però comença a fer-se dificil interpretar el que vols dir, no només per l'ortografia sinó també pel lèxic.

per cert en un dels posts del mateix tema el 17/05/08 afegeixes:

"Voldría demanar opinions de reequipar vies com la Valentí casanovas, Olesa, REENCUENTROS, easyrider y alguna emblemática més..."

Em consta que el reequipament de la "OLESA" ja estava "reservat" fa temps ( just després de l'abocament a l'Aeri)...
LA EASY ja l'has reequipada ( sembla que afegint material)
La VALENTIN està al caure....

Curiosament la REENCUENTROS S'HA reequipat i l'autor del reequipament és "anònim" ( a la via s'han afegit moltes assegurances noves)...

Consti que per sort les paraules que queden escrites només se les pot endur el webmaster...potser que reflexionis una miqueta abans de parlar tant sinó es desvirtua el principal paper del fòrum que és l'intervanvi de informació i idees..no d'insults i de mentides...

Salut

Assumpte: RE: REEQUIPAMENTS: VALENTI-CASANOVES, I MÉS.Data: 22/04/2008Autor: tarrago

Bon dia per segona vegada, no dono a l' abast.

Jordi, no he perdut cap control, ens el contrari, m' extranya el teu comentari d' abans, doncs quan vam parlar per telèfon, em vas dir que et semblava bé reequipar la Valentí , sempre i quan fos expansió per expansió i clau per clau, sempre deixant les fisures netes.

El fet de deixar el tac rectangular de nylon, és per que un escalador va fer el comentari, " quina putada és dur un friend del 4 per un pas" i varem optar a deixar-lo. Com que era una bona suggerència , el varem deixar. La resta de la via és protegida i friend del 3 el te tothom, com va aportar unaltre persona al fòrum.

Penso que el teu estat de nervis, és perque vaig comentar que cap problema, en fer la reunió al teu búlder ( bona promoció aquesta) i encara no has respòs, suposo que perque esperaves que digues que no.

Al Sr. REname: Jo reequipo el que vull, no el que tu em diguis, i si vols fer alguna cosa, fes-la. Perque com tu dius, jo em vull fer protagonista, però com a mínim treballo i faig despessa a la paret. Tú ets patètic perque vols ser protagonista al fòrum , però a les parets res de res. Treballa una miqueta per tots i desprès parla.

A l' Antikumba:El dia que vulguis fer alguna cosa d' aquestes avisa'm que hi seré.

Al Joanmi:Joan, no se qui ets, però com a mínim posses una miqueta de seny i actues com una persona amb visió de futur, idees clares , i sense romanços, el que t' agraeixo molt.

Tranki feia dies que no deies res, suposo que perque el teu cap no t'ho havia manat.La reunió de la que parlo és la última que va convocar el teu cap, el Sr. Rubio, al seu negoci, a la que vaig dir que aniria , però mai més se'n va saber res.

Per altre banda sempres parles del Cerdà en boca teva, deixa que sigui ell personalment que desmenteixi les coses( encara no ha dit res ell, per alguna cosa serà). A l' acusació de manipulador , penso que no tens les proves per dir-ho i no les tindràs, doncs no tens cap tipus de raó. L' únic cert és que amb el pas del temps m' he adaptat a vosaltres, un petiti col·lectiu antiquat i egoista, fent-vos força cas. Tots vosaltres " quatre gats" dieu que faig molt de mal, però nomès parleu de ambiguetats, no comenteu cap cosa del que he fet, nomès parleu de rumors, del que heu sentit, del que us han dit....

Actueu amb el parany d' escampar merda, i així esquitxar al Tarragó. Tú Tranki ja dius que suposes que la Easy té més ancoratges, no l' has fet, perque suposes que jo he reequipat la Reencuentros , si no l' has fet, i més quan sabeu que jo no m' amago, si faig una cosa la comento públicament. Si vaig dir que no públicament, que més vols, qui et creus el meu pare o un jutge súprem.

De moment res més, i seguir treballant, per altre banda no ets ningú per dir el que s' ha d' escriure o no en un fòrum, qui t' has cregut????, tothom diem el que pensem.

Adeu amics

Assumpte: RE: REEQUIPAMENTS: VALENTI-CASANOVES, I M�S.Data: 22/04/2008Autor: llong

A la Easy Rider col·loques dos claus de més per no haver de carretejar un simple joc de tascons a la resta de la via, encanvi a la Valentín buides les fissures comportant així un augment substancial de metralla a portar i per suposat de pes... Si algú ho ha entés que m'ho expliqui.

Seria demanar molt que deixessis les fissures amb el material que hi ha? Amb la resta del reequipament ja no tinc ganes de fer-m'hi mal ja que sé que seran envà els comentaris.
Tenia intenció de fer la Valentín aquesta temporada però ja veig que amb aquesta netejada m'hauré d'esperar a enriquir-me (pensa que hi ha escaladors que no tenim tanta plata!) per aconseguir més material i alhora curtir una mica més el coco... Si tanta pena fan els tacs posa-n'hi de nous i llestos!

El mateix passa amb la Puigmal... les últimes notícies que n'he tingut és que s'ha de tornar a clavar...

Molt llastimós tot plegat.

Tarragó, vengo en son de paz, preferiria una resposta sense insults!

Assumpte: RE: REEQUIPAMENTS: VALENTI-CASANOVES, I M�S.Data: 22/04/2008Autor: albert tricamer

Hola
El reequipament de la Easy tal com el descrius em sembla molt bé. Fantàstica via. Jo recordo especialment haver tret un clau amb la ma al segon llarg (no duia martell), i l’espit amb el casquillo mig sortit en el cinqué llarg.
Els dos claus extra del primer llarg penso que sobren, si no hi eren... El poc pes d’un joc de tascons no justifica el posar claus extra. A la majoria fins i tot li agradaria el fet de poder posar els tascons (amén que quan poses un tascó saps més o menys com és de bo, i els claus... qui lo sá). Jo els treuria, ho anunciaria, i així eliminaries els pocs motius objectius de crítica envers el reequipament.
En quant al grau, jo mai he tingut el sisé consolidat en via clàssica, i no la recordo tan xunga, el quart llarg era un cinqué finot de continuitat, però aquí hi havia assegurances per tranquilitzar la ment. El grau és més mental, per anar tranquil en els alejes i factors2. A mi en el seu dia el llarg que no em va agradar va ser el cinqué, ja que després del spit mig sortit a uns 8 m de la reunió, no vaig saber fotre res fins la reunió (potser em vaig embarcar massa a l’esquerra, pensant que trobaria alguna xapa).
Tema redacció i insults, sí, jo opino que si acures la redacció i evites sempre les desqualificacions (envers els que et desqualifiquen), serà millor, almenys et treus una part de la polèmica de sobre, i queda millor al fòrum.
Per cert, la ressenya del caranorte http://www.caranorte.com/clasica/aeri/itinerarios/via/easy_rider2.php reflexa l'equipament actual? Diu que hi han parabolts (són els teus?).

Assumpte: RE: REEQUIPAMENTS: VALENTI-CASANOVES, I MÉS.Data: 22/04/2008Autor: 

Personalment, no deixaria les fissures absolutament netes. En particular, deixaria algun clau a la bavaresa petita. Diria que des de gairebé sempre hi ha hagut alguna assegurança en aquests trams, malgrat ser possible l'autoprotecció.

Pàgina de resultats: 1 2

F.E.E.C. Rambla 41, Pral. - 08002 BARCELONA
Telèfon: 93 412 07 77 - Fax: 93 412 63 53
feec@feec.cat